Penderecki abban különbözik Sigmund
Freudtól, hogy neki nem sikerült zseniálisan tévedni. A zseniális tévedők újra meg újra feltámadnak, még akkor is, ha tribscheni házukban Thomas Mann
csak annyit tudott mondani: hm...
(Vö. Wagner!)
Ezt csak azért hozom elő, mert társaim a
blogban majd’ mindent elmondtak Anna
Thorvaldsdottirról. (Lásd: ITT) Annál is inkább, mert a zenéhez való verbális viszonyom igen gyenge.
A jó izlandi Annát zenei világunkban összehozták a lengyel maestroval [meg még Lachenmannal is? – nem vettem észre, pedig őt aztán ismerem, emlékszem Andersen meséje, meg Leonardo da Vinci szövegei nyomán írt operájából valami rádióműsort is összeeszkábáltam valamikor az ezredforduló után (“Melegedni akart szegényke”)] – szóval Penderecki és Anna között azt a különbséget érzem (a Penderecki fanek bocsánatát kérem), hogy Anna őszinte, a lengyel maestro meg, hát egy meglehetős "hátra arccal" ugyancsak feladta.
Így hát csak azt tudom ajánlani, hogy
hallgassuk meg az “inkriminált” opuszt: Streaming Arhythmia. Talán a cím
megtévesztő? Nem tudom; én rezignált gyönyörűséggel hallgattam... "Kvázi-fogyasztható?..."
No comments:
Post a Comment