Monday, December 28, 2009


Gyerekszáj ~
ˇ
avagy mitől marad aktuális egy történet...
ˇ
Bizony már majd félévszázada, amikor ötéves fiam az óvodából hazajövet azzal a meglepő kéréssel állt elő, hogy szeretne látni egy zsidót. [A kérdésből minden bizonnyal kiviláglik, hogy családunkban az efféle kérdések soha nem voltak napirenden - emberek vagyunk: gondoltuk...]
ˇ
Az esetnek tanúja volt a kisebbik fiam - akkor a negyedik évének közelében járt.
ˇ
- Miért szeretnél látni egy zsidót? - kérdeztem meglepődve.
ˇ
- Azért, mert azt mondta az óvodában az egyik fiú, hogy a zsidóknak rengeteg pénzük van, másoktól elveszik a pénzt és gazdagodnak.
ˇ
- Biztosan akarsz látni tehát egy zsidót? Akkor jól nézz meg engem, mert én zsidó vagyok .
ˇ
- De hiszen nekünk soha nincsen pénzünk!
ˇ
- No látod, hát ennyi az igazság az ilyen buta mondásokban.
ˇ
- És az anya is zsidó? -kérdezte.
ˇ
- Nem - válaszoltam -, ő nem zsidó.
ˇ
- Hát akkor most én mi vagyok, zsidó vagy nem zsidó?
ˇ
- Félzsidó; így szokták mondani...
ˇ
Ebben megegyeztünk... Másnap a kisebbik fiam hozzám somfordált és megkérdezte:
ˇ
- Én is félzsidó vagyok akkor?
ˇ
- Igen - válaszoltam.
ˇ
- És ha megnövök, egész leszek?
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Vajon mit kérdeznek a mai ötévesek?...

No comments: