Sunday, July 24, 2011

Alain Robbe-Grillet

Rádióműsor
[Periszkóp Rádió]


Soha nem beszéltem másról, mint magamról. Miután belülről jött, nem igen vette észre senki. Szerencsére. Az előbb ugyanis... három olyan gyanús, szégyenletes, sajnálatos szót említettem, amelyek lejáratásához meglehetősen hozzájárultam, s amelyek megemlítése még holnap is elég lesz ahhoz, hogy több kollégám és követőim többsége elítéljen: »magam«, »belül«, »beszélni«. - Nem kenyerem az igazság, mint ahogyan a hazugság sem, ami végső soron egyre megy. Amolyan felfedező-féle vagyok, eltökélt, rosszul felfegyverzett, vigyázatlan, aki nem hisz sem a múltjában, sem pedig a jövőjében annak a vidéknak, amelyen napról napra járható utat tör. Nem vagyok szellemi vezére senkinek, inkább útitársa mindazoknak, akik felfedező útra, kockázatos kutatásra vállalkoznak. - Alain Robbe-Grillet francia iró (1922-2008)
~~~~~~~~~~~~~~~
Alain Robbe-Grillet, Charles Baudelaire és Samuel Beckett szövegeinek, Heiner Goebbels rádió-performanszának, valamint Andriessen, Risset, Revell, Feldman, Chion, Stockhausen, Webern és Schnebel kompozícióinak részletei alapján készült műsor.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
A műsor [49:54 perc] ITT hallgatható. (A listán meg kell keresni a Robbe-Grillet.mp3 jelzetet és arra kell klikkelni!)

No comments: