Wednesday, June 01, 2011

"A szavak ereje": Kossuth Rádió - MR1

Ritkán, nagyon ritkán veszem rá magamat, hogy a Kossuth Rádió műsorait meghallgassam. Ha olykor mégis - hát elképedek a "szavak erején".

Ennek a rádiónak a jelszava: a szavak ereje (!). A hangja engem azokra az őskori adásokra emlékeztet, amelyeket annak idején a Gyáli úti sráfkocsiból sugároztak. Az ősi hőskor felvételei meghatóan bájosan hangzanak ma. De egy mai adás hangjaként?

Az interneten mód van rá, hogy a világ szinte valamennyi rádióját meghallgassa az ember. Mondhatom a Kossuth Rádió hangja - a maga poros, romantikus, avitt, éneklős, minden természetességet nélkülöző hangján - igazi hungarikum (ha van kivétel, annak örünék, nekem nem sikerült olyanba akadnom).

Közreadok egy gyöngyszemet. A hangmérnök nevét kivettem (nem érdemli meg a pellengért), viszont eljátszottam a kedvenc szavammal, amely szerint a riporter riportalanyát "faggatja"...

A néhány másodperces, klipnek is kevés hanganyagban megszólaló hölgyet egy időben a legszebben beszélő rádiósnak kiáltották ki. Kénytelen vagyok azt mondani, bár lenne a hangjában egy kis hiba, valami "horowitzos melléütés" - sajnos a steril sekélységet tükrözi ez az "igyekezet"...

No comments: