Wednesday, August 20, 2014

Areski & Brigitte ~ avagy Párizs "másként"?

1983-ban a francia rádió vendégeként Párizsban voltam. A vendéglátás nagyvonalú volt, s különösen az növelte a napok értékét, hogy karácsony és szilveszter is beleesett a látogatásba.

Érkezésemkor a repülőtéren udvariasan betessékeltek egy helyiségbe, ahol rengeteg arab tartózkodott. Néhány perc múlva visszakaptam az útlevelemet és elnézést kértek. Fogalmam sem volt, mi történt.
Néhány nap múlva megismerkedtem Areski Belkacemmel, az arab származású nagyszerű francia énekessel. Bemutatkozásomkor rákérdezett a származásomra. KORÁNyi? - mondogatta. Megértettem a repülőtéri kalandot...

Akkor rádióműsort is készítettem. A színházi és koncertfelvételeket egy akkoriban jónak mondott magnón készítettem. Hogyan hangoznék ez egy mai felvételen? Sajnos néhány helyen nem engedték a felvételt.Volt, hogy a ruhatárban kellett hagynom a magnót. Ezért a műsor inkább a könnyedebb műfajok felé hajlott, holott jó színházi előadásokat is láttam.

Ennyi maradt abból az 1983-as látogatásból.

Harmincegy éve... A műsor több szereplője régen meghalt...Másként hangoznék ma. Más lenne. De azért érdekes emlék.

Egy Areski-Brigitte felvétel a YouTube-on: ITT      

A teljes rádióműsor meghallgatható: ITT


No comments: