Wednesday, October 12, 2011

„… merészséget… ember…”

(Szapphó)

Rádióműsor
[Periszkóp Rádió]


Rosszul mondják azt, hogy a Múzsák száma kilenc csak. Leszboszi Szapphó lett, el ne feledd, tizedik! (Platón?) – Mért nem jössz inkább, ahogy egyszer jöttél, hallottad kérő szavamat… Menj,… mint ahogy látjuk… sáraranykarú.. és… óriási végzet… Sóvárgok, s elemészt a vágyam… Enyhül már a szivem, mit vágy tüze égetett. El nem érhetem én az eget, tudom…sötét fürtjeimet dér lepi, ősz vagyok már… gyenge a térdem, kibicsaklik egyre. De én puhaságot szeretek, s ezt meg is adta sorsom, napos ragyogást csak szerelem nyújthat: övé a szépség. Méz se jut nekem, ámde a méh se… Hiszem azt, megemlékeznek rólam a jövőben is! (Szapphó Kr. e. 628-568)
~~~~~~~~~~~~~~~~
A műsor [ 49:55 perc] ITT  hallgatható illetve INNEN letölthető! 
(Meg kell keresni a Szappho.mp3 jelzetet!) 

No comments: