A Deutsche Grammophon gondozásában nyolc CD jelent meg egy dobozban. Benne kizárólag Bartók zene. Azok a zenék, amelyeket Boulez vezényelt.
Persze mifelénk jön a fanyalgás. Hogy Boulez vezénylése nem az igazi, hiszen nem ismeri a magyar agogikát!
Persze mifelénk jön a fanyalgás. Hogy Boulez vezénylése nem az igazi, hiszen nem ismeri a magyar agogikát!
Meglehet, hogy Bartókot csak magyar művészek adhatják elő? Ha ez igaz, akkor ez halálos ítélet Bartók fölött, hiszen kizárja a világból Bartókot. De ezt már elmondtam: ITT!
Mindenesetre azt a Bartók összkiadást hallgatnám szívesen, amelyen a legjobb külföldi és magyar felvételeket válogatnák valóban értő, és nem „szempontok” jegyében válogató fülek. Sajnos ilyen kiadás nem lesz, hiszen Bartókot kisajátították ama „szempontok”. Ezért izgalmas Boulez Batók interpretációja.
A Boulez körül lengedező fanyalgás minden bizonnyal féltékenység és irigység. Boulez életműve olyan sokrétű, hogy annak csak egy szelete jól jönne sok mai muzsikusnak. Jelentős zeneszerző, kitünő karmester, létrehozta Párizsban a mai világ egyik legjobb zenei kutatóintézetét, alkotó műhelyét (IRCAM). Karmesterként egyaránt tolmácsolja a régi zenét és a mai, kortárs kompozíciókat. Mint mondta, nagyon szeret múzeumban lenni, de nem szeretne múzeumban lakni.
Az előadók? Mit mondjak? Csak néhány név: Gidon Kremer, Krystian Zimerman, Hélène Grimaud, Pierre-Laurent Aimard, Yuri Bashmet, Gil Shaham, Jessye Norman, Polgár László és még néhányan. A Chicago Symphony Orchestra és Chorus, a London Symphony Orchestra, a Berliner Philharmoniker – kell-e jobb?
Mindenesetre azt a Bartók összkiadást hallgatnám szívesen, amelyen a legjobb külföldi és magyar felvételeket válogatnák valóban értő, és nem „szempontok” jegyében válogató fülek. Sajnos ilyen kiadás nem lesz, hiszen Bartókot kisajátították ama „szempontok”. Ezért izgalmas Boulez Batók interpretációja.
A Boulez körül lengedező fanyalgás minden bizonnyal féltékenység és irigység. Boulez életműve olyan sokrétű, hogy annak csak egy szelete jól jönne sok mai muzsikusnak. Jelentős zeneszerző, kitünő karmester, létrehozta Párizsban a mai világ egyik legjobb zenei kutatóintézetét, alkotó műhelyét (IRCAM). Karmesterként egyaránt tolmácsolja a régi zenét és a mai, kortárs kompozíciókat. Mint mondta, nagyon szeret múzeumban lenni, de nem szeretne múzeumban lakni.
Az előadók? Mit mondjak? Csak néhány név: Gidon Kremer, Krystian Zimerman, Hélène Grimaud, Pierre-Laurent Aimard, Yuri Bashmet, Gil Shaham, Jessye Norman, Polgár László és még néhányan. A Chicago Symphony Orchestra és Chorus, a London Symphony Orchestra, a Berliner Philharmoniker – kell-e jobb?
Akkor jöjjön a Concerto negyedik tétele (Allegretto). [Az a sokak által vitatott tétel, mert Bartók ebbe beleszőtte az akkoriban divatos nótát: "Szép vagy, gyönyörű vagy Magyarország". A szomorú irónia kel életre a zenei tételben.] A Chicago Symphony Orchestrát Pierre Boulez vezényli:
No comments:
Post a Comment