Friday, June 05, 2009


Sebeők János
ˇ
volt a vendége az egyik meglehetősen híg televíziós locsogó műsornak. Hogy Sebeők miben jeleskedik, azt a YouTube-ra feltett darabok, klipek tanúsítják. Mindezt az avantgardba sorolja, ám, ha ez lenne az avantgard, akkor ez a műfaj nem lenne egyéb, mint meglehetősen gyenge szintű hülyéskedés (olykor némi elfogult politikai szorgalmaskodással keverve)...
ˇ
De ezért még nem említeném Sebeők "életművét".
ˇ
A fent említett műsorban mondott valamit, aminek szó szerinti idézését szükségesnek tartom (akár, hogy úgy mondjam: az "érintettség okán"):
ˇ
"Amit én a médiában csinálok, az egyfajta lázadás, hát úgy szoktam én megfogalmazni egyfajta ars poetica-ként, hogy a művészies botrányt én, a művészies botránynak a színhelyét én áttettem a bulvár médiába, mert ha az ember különböző szokatlan dolgokat csinál egy avantgard pinceszínházban, az, attól senki nem kapja föl a vízet..."
ˇ
Mármost, szeretném felvilágosítani Sebeőköt és azokat, akik hallgatják, hogy a pinceszínházakban általában nem művészies botrányokat csinálnak, hanem - meglehet a "széles nagyközönség"-nek nem mindig tetsző, mert számára nem érthető - produkciók láthatók és hallhatók. Ezek nem művészies botrányok, hanem művészi igénnyel készülő művek . Úgyhogy általában a "víz felkapására" sem adnak alkalmat.
ˇ
Amit Sebeőktől eddig sikerült megismernem, azt inkább a művészietlen kategóriába sorolnám, ami valóban a bulvár médiumokba (nem médiák!) való. A szellemi tevékenység mindenekelőtt azt követeli meg, hogy különbséget tudjunk tenni, s ne mázoljuk össze a bulvár locsogást a súlyosra formált szövegekkel. Ennyi!....

No comments: