Sunday, September 28, 2008



Magyar nyelven még nem olvastam, nem hallottam, hogy szeptember 18-án, 77 éves korában meghalt

Mauricio Kagel,

az egyik legérdekesebb és leginkább sokoldalú zeneszerző.

Aki ismeri: tudja; aki nem ismeri - tehet róla vagy sem - hiába hallja...

Szinte semmit nem játszanak a műveiből. Csodával volt határos, hogy személyes közreműködésével egyszer előadták Bach-Passióját. Mindent tudott-ismert a zenében. Írt operát Schubertről, filmet készített Beethovenről és sorolhatnám - persze minden az ő sajátos avantgard szemléletén átszűrve... Több rádió-hangjátékot is készített...

Legutóbb ezzel a lemezével találkoztam,noha ez nem a legújabb:


Letölthető kis pénz ellenében:

ITT


2 comments:

. said...

Van olyan félelmem,hogy Ön nem igazán kedveli a youtube.com felvételeket, :)
de mégiscsak első segítő lépések lehetnek valaki megismeréséhez,-mint most is.

És már régebb óta akartam mondani:Köszönöm,hogy van a blogja!

http://www.youtube.com/watch?v=zLTYAS6UGkk


http://www.youtube.com/watch?v=ZbSqphIcLxM

Korányi said...

Kedves Ismeretlen!
Köszönöm levelét. A youtube-ot ismerem, gyakran nézegetem is és jó dolognak tartom. Csakhogy a youtube-ra - mint sok más neten található címre - az kerül föl, amit feltesznek, tehát különösen a kevéssé ismert dolgok esetében sok lényeges dolog hiányzik. Ez persze nem nagy baj, s igaza van, hogy sok mindennek a megismerésére ad alkalmat a youtube.
Ami a blogomat illeti. Ez is ebbe a ketgóriába tartozik. Azok közül válogatok, amivel foglalkozom nap, mint nap. A munkám szubjektív törmelékei. De mégis örülök, hogy van valami haszna. Azt nyilván észrevette, hogy nagyon hiányolom a jelen - különösen a zenei jelen - "jelenlétét" mifelénk. A rádió, televízió stb. nem teszi a dolgát az én arányérzékem szerint. Dehát - sajnos - ezek a témák nem reklámhordozók, így sokszor éppen a magamfajta bloggerek területére szorulnak...
Üdvözlettel Korányi Tamás