Friday, January 25, 2008

Ez a pécsi Periszkóp Rádió


A műsor hallgatható:Pécs belvárosában az Fm 97.1. Mhz frekvencián (lásd térkép),

valamint Interneten:160 kbps mp3 formátumban,

illetve 32 kbps mp3 formátumban





Karlheinz Stockhausen művek a pécsi Periszkóp Rádióban



A művek hallgathatók: ITT

1. Gruppen

2. Kontakte

~~~~~~~~~~~~~~~~~

3. Punkte

4. Helikopter-Quartett

~~~~~~~~~~~~~~~~~~





















5. Stimmung

A műben két Stockhausen vers is elhangzik. Ezek magyar fordítása:

Hangolat

I.

Hallelujah… Hallelujah... Hallelujah...

Kezeim? Két harang - bing... bang...
melled halmán jövök-megyek,
rejtve érzem: milyen kerek,
s belül: szemek - benn-binn-benne
avokádó-körte-narancs-barack -
de nem: melled halma - a tied…

Ha vizet iszom kezem árkán,
arcom lesz majd melled halma,
ajkad (rózsás) gyűrű, ó!
s iszom ám a kerek ó-n…
éjen át a bimbót csóklom.

Minden alma, mit vétlen érek
figés-fogás - csűrhetem - merés-marás,
melled dombja, dimbja, dombja - ííííígy!...
Hangod - bronzhangú ciprus fámon -
cipp… cipp…

ˇ
II.

Lassú magok…
Fallosz-lelkemmel
belédhatolok.
Egészen a hegyén
ülök én
(azt mondom: én valóban a nagy ÉN-emet gondolom)
egyszemélyes torpedó-szivaromban.
Semmi mást nem tudok többé,
csak hogy fényes kagyló: házam…
Szemem magas égen
- madár vagyok -, szemed tükrében
a parány izgalom is ízzik.
Ezüst folyamon kormányzok -
ó, égi kommandó!

A fehér isten - nyálából kél minden –
lüktetésről lüktetésre mered bennem,
míg fel nem robbanok,
s téged lassan, hosszan, lassú magokkal
árasztlak, veszejtlek, elöntlek, süllyesztlek…
Ez a csönd.
Csak arra emlékszem,
amint tükröd vakon mozdul, csendben zárul.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

6. "Am Himmel wandre ich..." (Indián dalok)



ˇ



1. Álomdal

Vándorlok
Az égen
Madarat
Kergetek

2. Szerelmi dal

Ó
Azt hiszem
Ó
Azt hiszem

Szerelmem meglelem
Ó
Azt hiszem

Így bizony!

3. Háborús dal

Nézzük csak - igaz-e
Nézzük csak - igaz-e
Az élet, ahogy élek?
Istenek, ti mindenhatók
Nézzük: csak - igaz-e
Az élet, ahogy élek?

4. Szerelmi dal

Feledni akarlak
Akármilyen nehéz:
Mindig velem vagy,
S ha dalomat hallod,
Tudhatod
Téged siratlak.

5. Halotti dal

Szellem vagy
Azzá tettelek.
Ahol ülök én
Ott a szellem helye.

6. Naptánc-ima
Nagyapa!
Ím itt a hangom,
Hallgasd!
Az űrön át
küldöm dalom,
Hallgasd,
Nagyapa:
Élni fogok!
Úgy legyen!

7. Perui táncdal

Ébredj, asszony!
Kelj föl, asszony!
Kinn az utcán
Vonyít az ebi
Itt a halál –
Itt a tánc –
Ha itt a tánc
Hát táncoljál
Ha a halál?
Semmi sincs!

Hú! De hideg!
Hú! hogy fú
a szél...

8. Ködoszlató dal

Sohasem leszel –
Ott fenn az égben –
Sohasem leszel fáradt.
Ha ez a felhő közénk áll?

9. Azték dal

Akárcsak a szuruku madarat,
Az egy, egyetlenegy teremtett.
Édes a dalom a virágok közt,
Hangolok és boldog vagyok.

10. Jó idő dal

Te! A te napod? Legyen szép!
Hozd elő szivárványodat
és szép lesz: meglátod!
11. Szerelmi dal
Messze vagy! Miért? Nem tudom.
Veled fekszem, veled kelek,
álmomban veled vagyok, veled.
Ha a szív virága rebben,
Tudom: te vagy a szivemben

12. Egy látó ember dala

Barátaim, halljátok!
Szentté lettem!
Halljátok!
Amint a szentséges fellegek
Köröttem sereglenek!
Szentté lettem!
Halljátok?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


7. Tierkreis




No comments: