Wednesday, April 04, 2012

1945. április 4-e




Halk emlékeztető!
Magyarország felszabadult, Magyarország területén befejeződött a II.világháború.
Manapság valahogy másként beszélnek – egyesek.
Hogy Magyarországot megszállták, hogy a Don-kanyarban odaveszett sokezer magyar katona, hogy az alkotmányos rend 1944. március 19-én a német megszállással megszűnt és a rendszerváltásig szünetelt.
Kérdéseim lennének az évforduló napján – egyszerű kérdések:
1. Hogyan kerültek ide a megszálló orosz katonák? Ki robbantotta ki a II. világháborút és ki volt 1945. április 4-ig a csatlósa?
2. Hogyan kerültek a Don kanyarba a magyar katonák?
3. Milyen alkotmányos rend élt 1944.március 19-e előtt? Gondolok a Prohászka-féle numerus claususra (hol volt még akkor Hitler?!); gondolok a zsidótörvényekre az egyházi főméltóságok támogatásával. (Sok mindenen töprengtem - lásd: ITT)
Én 1945. január 7-én találkoztam az első orosz katonával, miután többször elhurcoltak a nyilasok, miután csak különös szerencsének köszönhetően találkozhattam egyáltalán az első orosz katonával.
Csak egyszerű kérdéseket teszek fel. Megválaszolatlan és elintézetlen kérdéseket…
1945. áprilisában az ország felszabadult… De azóta is az elintézetlenség mocsarában élünk.

No comments: