A német zeneszerző az elektronikus zenében alkotott számos jelentős művet. Általában az jellemző a szerzeményeire, hogy valamely élményt (lehet zenei, mitológiai is) átformál a maga eszközeivé, azzá, ahogyan ő értelmezi az átélt, megismert élményt.. Ilyenformán a sokszor klasszikus zenére (Wagner), mitológiára utaló témái, nem azoknak utánzása, hanem sajátos felfogása, értelmezése.
Műveinek címeiben olyan nevekkel találkozunk, mint Alberich, Wotan, Wellgunde, másfelől Bach, Nietzsche, Trakl és Kleist.
Magam az igen nagy életműből az „X”, Audentity és Dune című lemezét, Totentag című operáját (Georg Trakl a főszereplője), valamint a 2008-ban megjelent első DVD-jét ismerem, amelynek címe: Rheingold, egyértelműen Wagnerre, pontosabban arra a mitológiára utalva, amelyet Wagner is feldolgozott.
A koncerten két tételben működik közre (Loreley; Wellgunde).
Énekhangját Schulze elektronikusan manipulálta, az egész Schulze mértékei és tehetsége nyomán átütő erejűvé válik.
Egy részlet a Rheingoldból, Lisa Gerrard közreműködésével.:
1 comment:
Valaki - Névtelen persze - az itt leírtakat marhaságoknak titulálta. Milyen érdekes! Névtelenül. Azért nem idézem, mert - velem ellentétben - sommás véleményét nem merte névvel vállalni. Szomorú...!
Post a Comment